- Налаштування на спільну дяльність завдяки стандартним фразам: наша тема, наша мета, наші завдання. Можна також зпстосовувати до них зображення. Єднісь з вчителем розвиває відповідальність і увагу до поставлених задач.
- Психологічні хвилинки:
Вітання.
Так, наприклад, багатьох зацікавить незвичайне привітання “Добрий день!”
а)Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:
бажаю (стикаються великими пальцями);
успіху (вказівними);
великого (середніми);
у всьому (безіменними);
і всюди (мізинцями);
Вітаю! (Дотик всією долонею)
б)Діти стоять у колі, кожен з учнів називає своє ім’я так, як йому подобається, щоб його називали; говорить слова-вітання, „ввічливі слова”.
в)Давайте привітаємось,
Давайте посміхнемося,
Давайте в очі глянемо,
І нам тепліше стане.
Раз рука,два рука,
Раз плече, два плече.
Голова вліво, вправо подивилась,
Привітались і здружились.
Розминка
Така розминка формує культуру мовлення, привчає використовувати етикетні формули:
– Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
– Доброго ранку, Марійко, я бажаю тобі веселого дня!
– Доброго ранку, Лесику, я дуже радий тебе бачити!
– Вітаю тебе, Тетянко, я хочу щоб день у тебе був щасливим!
Психоформула
Доцільно використовувати таку настанову на початку уроку, перед самостійною чи контрольною роботою.
Люблю я свій розум,
Увагу та пам’ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню практично..
Психологічна настанова
До успіху
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі
( можна оформити як девіз уроку):
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Я- сонце
Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.
«Я- маленьке сонце. Я прокидаюся. Я вмиваюся. Я розчісую свої промінці і піднімаюся вільно і урочисто.
Я-велика Куля. В мене є багато тепла і світла.
Я- велике Сонце. Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям. Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»
– Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)
Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.
Самоналаштування
Покладіть руки на парту, закрийте очі та промовляйте:
Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.
Я особистість творча.
Я бажаю однокласникам успіхів на уроці.
Гра « Створюємо настрій»
Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:
- Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).
- Треба бути яким? …(Спокійним).
- Зі мною хто? …(Мої друзі).
- Вони мене що? …(Поважають).
- Мені це як? …(Приємно).
- Я готовий до чого? …(До успішної роботи).
- Поетичні хвилинки.
Це завжди вражає, викликає повагу з боку учнів, адже їм добре відомо, наскільки складно вчити вірші. Якщо ж учитель продекламують рядки з виразом, необхідними емоціями, а ще й в тему, то успіх у створенні позитивного настрою гарантований.
- Випадок з життя.
Зайшовши в клас, вчитель демонструє переповнюють його емоції від побаченого чи почутого епізоду і починає розповідати життєву історію. На учнів це надає приголомшливе дію. Ніби як література, а нам тут про випадок в автобусі. Проте, для концентрації уваги і довірчого настрою між учителем і учнями коротка історія зробила користь. Можна переходити до теми уроку.
- Прийом «Інтрига».
На початку уроку задається цікавий, несподіваний питання, на який відповісти учні зможуть лише по закінченню заняття.
- Музичне вітання.
Ніяких слів, тільки музика, яка налаштує на урок, буде перекликатися з темою. Вчитель може використати мелодії українських народних пісень, класичну музику, навіть сучасну популярну музику.
- Малюнкове вітання.
Використовую для цього смайлики. Є декілька варіантів такого вітання:
– Прикріплюємо на дошці смайл “Радість” і бажаємо всім учням гарного настрою, легкого засвоєння теми.
– Пропонуємо учням обрати “Смайл уроку”серед запропонованих.
Учням, що обрали “сумні” або занадто веселі смайли, радимо налаштуватися на роботу. Важливо використати цей прийом і наприкінці уроку, під час рефлексії. Учні можуть смайликом показати свої враження від уроку, чи змінився їх настрій за час уроку. Це дасть змогу вчителю проаналізувати свої помилки, знайти індивідуальний підхід до кожного учня.
Методів для створення продуктивного настрою багато, і кожен учитель формує сам свою «скарбничку». Важливо – видозмінювати і розуміти, що вибір засобів повинен залежати від настрою класу і кожної дитини окремо. Вдалий початок уроку – це вже половина успіху. Пам’ятайте про це!
Немає коментарів:
Дописати коментар