Методика математики у початкових класах розглядає сюжетні задачі, розбиваючи їх на дві основні групи:прості і складені.
Простою називають сюжетну задачу, для розв'язування якої необхідно виконати одну арифметичну дію. Прості задачі вивчаються протягом усіх чотирьох років навчання у початковій школі.
Основне призначення простих сюжетних задач розкрити випадки застосування арифметичних дій. Таких випадків (простих задач) налічується більше 30 видів, які об'єднують у 4 основні групи: задачі на конкретний зміст арифметичних дій; задачі на зв'язки між компонентами і результатами арифметичних дій; задачі, що пов'язані з поняттям різницевого чи кратного відношення двох чисел; окремі види задач. Класифікація простих задач на групи зумовлена характером випадків застосування арифметичних дій.
1. Задачі на конкретніш зміст арифметичних дій(5 видів задач)
■ знаходження суми двох чисел -1 кл. Додавання.
Задача.На годівниці спочатку було 3 горобці. Потім прилетіли 2 синиці. Скільки всього стало птахів на годівниці9
■ знаходження остачі (різниці) - 1 кл. Віднімання.
Задача.У коробці було 5 олівців. Два олівці поставили у стакан. Скільки олівців залишилося у коробці.
■ знаходження добутку - 2 кл. Множення.
Задача.Маса одного кролика 2 кг. Яка маса шести таких кроликів?
■ знаходження частки: ділення на рівні частини, ділення на вміщення - 2 кл. Ділення.
Задача 1.Учні посадили 15 лип у три ряди порівну. Скільки лип у кожному ряді?
Задача 2.Учні посадили 15 лип по три липи в ряд. Скільки вийшло рядів9
//. Задачі на зв’язки між компонентами і результатами арифметичних дій (8 видів задач)
■ знаходження невідомого 1-го доданка - 1 кл. Віднімання.
Задача.У коробці було кілька зелених кружечків і 3 червоних. Всього 8 кружечків. Скільки зелених кружечків було у коробці9
■ знаходження невідомого 2-го доданка - 1 кл. Віднімання.
Задача.У коробці було 5 зелених кружечків і кілька червоних. Всього 8 кружечків. Скільки червоних кружечків було у коробці9
■ знаходження невідомого зменшуваного - 2кл. Додавання.
Задача.У коробці лежали олівці. Коли дівчинка взяла 7 олівців, то в коробці залишилось 18 олівців. Скільки олівців було у коробці спочатку?
■ знаходження невідомого від'ємника - 2кл. Віднімання.
Задача.На столі лежало 50 зошитів. Частину цих зошитів роздали учням, після чого залишилося 32 зошити. Скільки зошитів роздали учням?
■ знаходження невідомого 1-го множника - 3 кл. Ділення.
Задача.Невідоме число помножили на 3 і дістали 18. Знайти невідоме число. 1 знаходження невідомого 2-го множника 3 кл. Ділення.
Задача.Число 5 помножили на невідоме число і дістали 35. Знайти невідоме число. 1 знаходження невідомого діленого - 3 кл. Множення.
Задача.Задумали число, поділили його на 7 і дістали 9. Яке число задумали? знаходження невідомого дільника 3 кл. Ділення.
Задача.На яке число треба поділити 48, щоб дістати 6?
///. Задачі, що лов 'язані з поняттям різницевого чи кратного відношення двох чисел (12 видів задач) 1
збільшення числа на кілька одиниць (пряма форма) - 1 кл. Додавання.
Задача.На першій полиці 6 чашок, а на другій на 2 більше. Скільки чашок на другій полиці? 1 зменшення числа на кілька одиниць (пряма форма) - 1 кл. Віднімання.
Задача.На першій полиці 6 чашок, а на другій на 2 менше. Скільки чашок на другій полиці? 1 збільшення числа на кілька одиниць (непряма форма) 4 кл. Додавання.
Задача.На першій полиці 6 чашок, і це на 2 менше ніж на другій. Скільки чашок на другій полиці? 1 зменшення числа на кілька одиниць (непряма форма) 4 кл. Віднімання.
Задача.На першій полиці 6 чашок, і це на 2 більше ніж на другій. Скільки чашок на другій полиці? 1 збільшення числа у кілька разів (пряма форма) - 3 кл. Множення.
Задача.Синові 3 роки, батько у 9 разів старший за сина. Скільки років батькові?
■ зменшення числа у кілька разів (пряма форма) - 3 кл. Ділення.
Задача.Батькові 27 років, син у 3 рази молодший. Скільки років синові9
■ збільшення числа у кілька разів (непряма форма) - 4кл. Множення.
Задача.Синові 3 роки і це у 9 разів менше ніж батькові. Скільки років батькові9
■ зменшення числа у кілька разів (непряма форма) - 4 кл. Ділення.
Задача.Батькові 27 років і це у 3 рази більше ніж синові. Скільки років синові9
■ різницеве порівняння двох чисел - 1 кл. Віднімання.
Задача.У вазі стояло 3 гвоздики і 7 ромашок. На скільки більше стояло ромашок ніж гвоздик?
Задача.У вазі стояло 3 гвоздики і 7 ромашок. На скільки менше стояло гвоздик ніж ромашок9
■ кратне відношення двох чисел - 3 кл. Ділення.
Задача 1.Посіяли 4 кг гречки, а зібрали 40 кг. У скільки разів більше зібрали гречки ніж посіяли9
Задача 2.Посіяли 4 кг гречки, а зібрали 40 кг. У скільки разів менше посіяли гречки ніж зібрали?
IV. Окремі види задач
■ ділення з остачею - 3 кл. Ділення.
Задача.Іграшка коштує 9 грн. Скільки таких іграшок можна купити на 50 гривень?
■ знаходження частини числа - Зкл. Ділення.
Задача.У саду росло 60 дерев. Груші становили шосту частину усіх дерев. Скільки груш росло у саду?
■ знаходження числа за його частиною - Зкл. Множення.
Задача.У третьому класі 9 відмінників. Це третя частина усієї кількості учнів класу.
Скільки учнів у третьому класі?
задачі на час: тривалість, початок, закінчення події - 4 кл. Віднімання.
Віднімання. Додавання.
Задача 1.Почався, закінчився. Тривав?
Задача 2.Тривав, закінчився. Почався9
Задача3. Почався, тривав. Закінчився9
знаходження площі прямокутника - 4кл. Множення.
Задача.Побудуй прямокутник зі сторонами З см і 10 см та обчисли його площу.
Немає коментарів:
Дописати коментар